CV Ioanna PapageorgiouΒιογραφικό Ιωάννας Παπαγεωργίου

Η Ιωάννα Παπαγεωργίου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στο χωριό Βράσταμα Πολυγύρου Χαλκιδικής

Από το 2003 διδάσκει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών. Βρίσκεται στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας με γνωστικό αντικείμενο «Θεατρολογία – Ευρωπαϊκό και Νεοελληνικό Θέατρο».

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της στρέφονται γύρω από το ευρωπαϊκό θέατρο του Διαφωτισμού και του Ρομαντισμού, τις σχέσεις του νεοελληνικού με το ευρωπαϊκό θέατρο, τον βεντετισμό, το βουλεβάρτο, το λαϊκό παραδοσιακό θέατρο, το θέατρο σκιών και τις σπουδές φύλου στο θέατρο.

Επικοινωνία

Τηλέφωνο 2610962910

Ηλεκτρονική διεύθυνση: ipapag@upatras.gr

Ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες: Πέμπτη 9:30-11:30, Παρασκευή 10:30-11:30

Εξ αποστάσεως συναντήσεις στην πλατφόρμα του Zoom

https://upatras-gr.zoom.us/j/92158653592?pwd=Z01aWEVvaC9IMDRlekU5ZUh2YmN2dz09

Ταυτότητα συνεδρίας: 921 5865 3592 Κωδικός: 445291

Σπουδές

Έλαβε πτυχίο Φιλολογίας το 1988 και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Θεατρολογία το 1994 από το Τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές τρίτου κύκλου το 2002, στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Goldsmiths College, Λονδίνο, όπου και εκπόνησε διδακτορική διατριβή με τίτλο The Origins of the Star Phenomenon: Stars and the Starring System in the Eighteenth-Century British Theatre υπό την επίβλεψη του καθηγητή Simon Shepherd.

Ερευνητικά προγράμματα- Θέατρο σκιών στην Πάτρα του μεσοπολέμου  

Η Ιωάννα Παπαγεωργίου εργάστηκε για διάστημα πέντε χρόνων (1988-1994) ως βοηθός ερευνήτρια στο ερευνητικό πρόγραμμα «Πηγές της Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου» του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, Ρέθυμνο.

Κατά την περίοδο 2010-13 ήταν επιστημονική υπεύθυνη του ερευνητικού έργου Το δραματολόγιο του θεάτρου σκιών στην Πάτρα κατά την περίοδο του μεσοπόλεμου (1922-1940), Πρόγραμμα Κ. Καραθεοδωρή, Επιτροπή Ερευνών, Πανεπιστήμιο Πατρών.  

Συμμετοχή σε οργανισμούς υπό την ιδιότητα μέλους / Υποτροφίες

Μέλος του The Society for Theatre Research (STR)

Υποτροφίες: Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στη Μεγάλη Βρετανία (1995-1999)

Εργασιακή εμπειρία

  • 1994-1995: Διδασκαλία στο Γυμνάσιο Βεργίνας, νομού Ημαθίας, ως αναπληρώτρια φιλόλογος καθηγήτρια.
  • 1996-2000: Συμμετοχή στην οργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων (εκθέσεων και συναυλιών) του Ελληνικού Κέντρου Λονδίνου.
  • 1998-2000: Μερική απασχόληση στη θέση καθηγήτριας των Νέων Ελληνικών ως δεύτερης γλώσσας σε δύο αγγλικά κολέγια ενηλίκων (Greenwich Community College και Bexley College for Adults) και στο ελληνικό παροικιακό σχολείο των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, Croydon.
  • 2001-2003: Διδασκαλία ως Φιλόλογος στο Γυμνάσιο και Λύκειο Χώρας Σφακίων, νομού Χανίων και στο Γυμνάσιο Αλικιανού Χανίων.
  • Σεπτ.- Δεκ. 2003: Απασχόληση με σύμβαση Π.Δ. 407/1980 στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  • Δεκ. 2003- Ιαν. 2011: Λέκτορας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
  • Ιαν. 2011 έως σήμερα: Επίκουρη Καθηγήτρια στο ίδιο Τμήμα.

  Δημοσιεύσεις – Εκδόσεις  

  • Διδακτικό εγχειρίδιο: Το ευρωπαϊκό θέατρο από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα (από τον Κλασικισμό μέχρι τον Ρομαντισμό), έκδ. Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα, 2011.

  Επιστημονικές δημοσιεύσεις

  1. «Ροΐδης και Octave Feuillet: (Συμβουλές προς τους γαμβρούς)», Παλίμψηστον, τχ. 9/10 (Δεκ. 1989-Ιούν. 1990), παράρτημα, σσ. 103-107.
  2. «Λεωνίδας Καπέλλος: Η συμβολή του στο θέατρο της Σύρου και στη διαμόρφωση της νεοελληνικής σκηνής», Για τη Μαρίκα Κοτοπούλη και το θέατρο στην Ερμούπολη. Πρακτικά συμποσίου, Ερμούπολη Σύρου – Αύγουστος 1994, Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αθήνα, 1996, σσ. 203-215.
  3. «Επιρροές της ευρωπαϊκής θεωρίας του 19ου και αρχών του 20ου αιώνα στη Θυσία του Νίκου Καζαντζάκη», Το ελληνικό θέατρο από τον 17ο στον 20ο αιώνα, Πρακτικά Α΄ Πανελληνίου Θεατρολογικού Συνεδρίου, επιμ. Ιωσήφ Βιβιλάκης, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών – Εκδόσεις Ergo, Αθήνα, 2002, σσ. 235-242.
  4. «Η καθιέρωση της βουλεβαρδιέρικης κωμωδίας στην ελληνική σκηνή της Αθήνας και ο ρόλος του θεάτρου Νεαπόλεως (1899-1902)», Σχέσεις του Νεοελληνικού θεάτρου με το Ευρωπαϊκό. Πρακτικά Β΄ Πανελληνίου Θεατρολογικού Συνεδρίου, επιμ. Κωνστάντζα Γεωργακάκη, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών – Εκδόσεις Ergo, Αθήνα, 2004, σσ. 251-264.
  5. «Οι αποκλίνουσες ηρωίδες του μυθιστορηματικού δράματος ως αφετηρία διαλόγου για τον ρόλο της γυναίκας (1871-1879), Ζητήματα Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου. Μελέτες αφιερωμένες στον Δημήτρη Σπάθη, επιμ. Νικηφόρος Παπανδρέου – Έφη Βαφειάδη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο, 2007, σσ. 135-151.
  6. «Adelaide Ristori’s tour of the East Mediterranean (1864-1865) and the discourse on the formation of Modern Greek Theatre», Theatre Research International, τόμ. 33 τχ. 2 (Ιούλ. 2008), σσ. 161-175 .
  7. «Enchanting evil: English romantic criticism on Edmund Kean’s interpretation of Richard III and Schiller’s theory on the immoral characters in art», Restoration and Eighteenth- Century Theatre Research, τόμ. 23, τχ. 1 (καλοκαίρι 2008), σσ. 19-33.
  8. «Οι δραματικοί ήρωες του Ιωάννη Ζαμπέλιου», Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο Νεοελληνικό θέατρο. Πρακτικά του Γ΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνέδριου Ρέθυμνο 23-26 Οκτωβρίου 2008. Αφιερωμένο στον Θόδωρο Χατζηπανταζή, επιμ. Αντώνης Γλυτζουρής, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2010, σσ. 25-35.
  9. «Oscar Wilde’s Salomé on the Stage of Athens (1908-1925)», The Wildean, τχ. 36 (Ιαν. 2010), σσ. 77-96.
  10. «Η γυναικεία ταυτότητα στο ελληνικό θέατρο σκιών κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (1918-1940): Η διεκδίκηση της ερωτικής αυτοδιάθεσης», στον τόμο: Ταυτότητες στον ελληνικό κόσμο (από το 1204 έως σήμερα). Δ΄ Ευρωπαϊκό Συνέδριο Νεοελληνικών Σπουδών, Γρανάδα, 9-12 Σεπτεμβρίου 2010, Πρακτικά, επιμ. Κ. Α. Δημάδης, Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών, Αθήνα, 2011, τόμ. Δ’, σσ. 203-226  Άρθρο
  11. «ΟΟιδίπους τύραννος του Σοφοκλή στο ελληνικό θέατρο σκιών», Λογείον, τόμ. 2 (2012), σσ. 229-54 http://www.logeion.upatras.gr/
  12. «The mountain-bandits of the Hellenic shadow theatre of Karaghiozis: Criminals or heroes?», υπό δημοσίευση στο Popular Entertainment Studies (University of Newcastle, Australia), τόμ.5, τχ. 2 (Σεπτ. 2014), σσ. 70-102  https://novaojs.newcastle.edu.au/ojs/index.php/pes/article/view/125
  13. «Traditional oral culture meets written popular drama: The Greek shadow theatre puppeteer Vasilaros», Byzantine and Modern Greek Studies (University of Birmingham), τόμ. 39, τχ. 1 (Μάρτιος 2015), σσ. 117-37.
  14. «Από τον κοσμοπολίτικο ανθρωπισμό στον εθνικό πατριωτισμό και στην αμφισβήτηση της φεουδαρχίας. Ο Κλαθμός Πελοποννήσου και η Ιφιγένεια του Πέτρου Κατσαΐτη», Κεφαλληνιακά Χρονικά, τόμ. 15 (2014), σσ. 411-430. https://www.researchgate.net/publication/281410255__________._________#full-text
  15. «Ο καραγκιοζοπαίχτης Βασίλαρος και η “συγγραφική” δραστηριότητά του», Για μία επιστημονική προσέγγιση του Καραγκιόζη. Πρακτικά ημερίδας αφιερωμένης στους καθηγητές Θόδωρο Χατζηπανταζή και Γρηγόρη Σηφάκη, επιμ. Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο, 2015, σσ. 11-129.
  16. “Η διαδικασία δημιουργίας των ταξιδιωτικών περιπετειών του καραγκιόζη”, Καθέδρα, 2, τεύχος επιστημονικών άρθρων αφιερωμένο στο Διεθνές Συνέδριο “Ελληνικός παραδοσιακός πολιτισμός στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού (5-8 Απριλίου 2016)”, Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας, Φιλολογική Σχολή, Τμήμα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας, Εταιρία Νεοελληνικών Σπουδών, Μόσχα, 2016, σσ. 153-163. Άρθρο
  17. «Διαβόλου κατορθώματα στο ελληνικό θέατρο σκιών», Ελληνικό θέατρο σκιών – Άυλη πολιτιστική κληρονομιά, Κέντρο Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών της Γρανάδας (Κ.Β.Ν.Κ.Σ.), σειρά: «Βιβλιοθήκη του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών», αρ. 3, Γρανάδα, 2016, σσ. 55-76.
  18. «Εθνική ιστορική συνείδηση και λαϊκά στρώματα. Η περίπτωση της Πάτρας του Μεσοπολέμου μέσα από το δραματολόγιο του Καραγκιόζη», Πρακτικά Διεθνούς Επετειακού Συνεδρίου Ταυτότητες: γλώσσα και λογοτεχνία, Κομοτηνή, 9-11 Νοεμβρίου 2015, επιμ. Ζωή Γαβριηλίδου κ.ά., ψηφιακή έκδοση, Εκδόσεις Σαΐτα, Κομοτηνή, 2018, τόμ. Β΄, σσ. 730-48 [https://www.ebooks4greeks.gr/taytothtes-glwssa-kai-logotexnia-praktika-synedriou-tomos-b]
  19. «Το ελληνικό θέατρο σκιών στα χρόνια της Β΄ Ελληνικής Δημοκρατίας και της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά. Η περίπτωση της Πάτρας», Πρακτικά Ε΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου: Θέατρο και Δημοκρατία. Αφιερωμένο στον Βάλτερ Πούχνερ. Αθήνα 5-8 Νοεμβρίου 2014, επιμ. Κ. Διαμαντάκου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 2018, τόμ. Β΄, σσ. 297-311. Άρθρο
  20. Agrafiotis, Thomas A. – Papageorgiou, Ioanna, «Discurso e Voz nas Apresentações Cômicas do Tradicional Teatro de Sombras Grego de Karaghiozis», Móin-Móin – Revista de Estudos sobre Teatro de Formas Animadas (Universidade Do Estado de Santa Catarina e SCAR – Sociedade Cultura Artística de Jaraguá do Sul), vol. 19 (2018), σσ. 183-211 (http://www.revistas.udesc.br/index.php/moin/issue/view/609/showToc last accessed 12 March 2019)Εκδοχή του ίδιου άρθρου στην αγγλική γλώσσα, Speech and Voice in the Comic Performances of the Traditional Greek Shadow Theatre of Karaghiozis, σσ. 212-240, http://www.revistas.udesc.br/index.php/moin/article/view/14953 (τελευταία πρόσβαση 26 Οκτωβρίου 2020)
  21. «Τα τετράδια του καραγκιοζοπαίχτη Βασίλαρου. Από τα κείμενα των παραστάσεων στα κείμενα προς πώληση», Ιστορία και ιστοριογραφία του Νεοελληνικού θεάτρου. Πρακτικά προς τιμήν του Θόδωρου Χατζηπανταζή, Ρέθυμνο, 1-3 Ιουνίου 2018, επιμ. Αρετή Βασιλείου, Κ. Γεωργιάδη, Α. Δημητριάδης, Κ. Ριτσάτου, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, e-book, Ρέθυμνο 2020, σσ. 336-380.

  Άλλες δημοσιεύσεις                                                                                  

  1. «Οι ζακυνθινές Ομιλίες», Φραγκάτα (Κεφαλλονιάς), εξαμηνιαία έκδοση, τχ. 25 (Ιαν. 2007), σ. 6  https://www.academia.edu/7073158/%CE%96%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%B9%CE%BD%CE%AD%CF%82_%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B5%CF%82
  1. «Από τη λαϊκή μας παράδοση: Ο καραγκιοζοπαίχτης Γιάνναρος», Φραγκάτα, τχ. 27 (Ιαν. 2008), σσ. 6-9  https://www.academia.edu/7073170/%CE%91%CF%80%CF%8C_%CF%84%CE%B7_%CE%BB%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE_%CE%BC%CE%B1%CF%82_%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7._%CE%9F_%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B9%CE%BF%CE%B6%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%AF%CF%87%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%93%CE%B9%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%82
  1. «Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος (1867-1951) και το δραματικό έργο του. – Το μυστικό της κοντέσσας Βαλέραινας (1904, 1918), Φραγκάτα, τχ. 28 (Ιούλ. 2008), σσ. 6-8 και 12.  https://www.academia.edu/7073118/%CE%93%CF%81%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%9E%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%A4%CE%BF_%CE%BC%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%82_%CE%92%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CF%82_
  1. «Παλιό πολυγυρινό καρναβάλι: Η άλλη όψη της ζωής», Πολύγυρος, περιοδική έκδοση Λαογραφικού Ομίλου Πολυγύρου, τχ. 79 (Ιαν.-Μαρτ. 2015), σσ. 30-36
    http://issuu.com/poligiros/docs/poligiros79?e=3467818/12041204
  2. «Φουέντε Οβεχούνα. Το έργο και η εποχή του», Fuente Ovejuna Η πηγή των Αμνών, Πρόγραμμα Παράστασης, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Πάτρα, 2017, σσ. 19-25

    Ανακοινώσεις σε συνέδρια

2020 

  • «Η φαντασιακή απόδοση της εθνεγερσίας των Αχαιών στον μπερντέ του Καραγκιόζη», Ημερίδα: Το αποτύπωμα της Επανάστασης του 1821 στην Κοινωνία, την Τέχνη και τον Πολιτισμό Δήμος Πατρέων, Αγορά Αργύρη, 15.10.2021
  • «Η μορφή του Ρήγα Φεραίου στο στο ελληνικό θέατρο σκιών», διεθνές διαδικτυακό Συνέδριο, Η Ελληνική Επανάσταση και οι Ρουμανικές Χώρες, Τομέας Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου σε συνεργασία με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού και την Ένωση Ελλήνων Ρουμανίας, 22-23 Οκτωβρίου 2021
  • «Η αναπαράσταση της Ελληνικής Επανάστασης στον μπερντέ του ελληνικού Θεάτρου Σκιών. Μυθοπλασία και ιστορική πραγματικότητα», ανακοίνωση στο Συνέδριο: Η Επανάσταση του 1821 στην Ιστορία και την Λογοτεχνία, 12 – 13 Ιουνίου, 2020 (διαδικτυακή διεξαγωγή συνεδρίου, https://greekorthodoxrevolution.com/) Οργανωτής: επιστημονική ομάδα «Σχισμή». Βιντεοσκόπηση εισήγηση;:  https://greekorthodoxrevolution.com/index.php/omilies2/
  • 2017 Παπαγεωργίου, Ιωάννα – Τούλιος, Σπυρίδων, «Εθνο-θρησκευτική ταυτότητα και ετερότητα στα ηρωικά έργα του Καραγκιόζη. Μια πρώτη προσέγγιση», ανακοίνωση στο ΣΤ΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο Θέατρο και Ετερότητα: Θεωρία, Δραματουργία και Θεατρική Πρακτική, Ναύπλιο, 17-19 Μαΐου 2017.2016 «Η διαδικασία δημιουργίας των ταξιδιωτικών περιπετειών του καραγκιόζη», Ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικός παραδοσιακός πολιτισμός στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού, Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας, Φιλολογική Σχολή, Τμήμα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας, Μόσχα, 5-8 Απριλίου 2016.
  • «Η διαδικασία δημιουργίας των ταξιδιωτικών περιπετειών του καραγκιόζη». Ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικός Παραδοσιακός Πολιτισμός στο Πλαίσιο του Ευρωπαϊκού, Κρατικό Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας, Φιλολογική Σχολή, Τμήμα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας, Εταιρία Νεοελληνικών Σπουδών, Μόσχα, 5-8 Απριλίου 2016.
  • 2015  «Διαβόλου κατορθώματα στο ελληνικό θέατρο σκιών», Ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικό θέατρο σκιών – Άυλη πολιτιστική κληρονομιά, Κέντρο Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών της Γρανάδας (Κ.Β.Ν.Κ.Σ.) – Ερευνητική Ομάδα του Πανεπιστημίου Γρανάδας: “Estudios de la civilización griega medieval y moderna” – Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών – Εθνικό Ιςτορικό Μουσείο, Αθήνα, 27-28 Νοεμβρίου 2015.
  • 2015 «Εθνική ιστορική συνείδηση και λαϊκά στρώματα. Η περίπτωση της Πάτρας του Μεσοπολέμου μέσα από το δραματολόγιο του Καραγκιόζη», Ανακοίνωση στο Διεθνές Συνέδριο Ταυτότητες: γλώσσα και λογοτεχνία, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Κομοτηνή, 9-11 Νοεμβρίου 2015.
  • 2014 «Το ελληνικό θέατρο σκιών στα χρόνια της Β΄ Ελληνικής Δημοκρατίας και της δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά. Η περίπτωση της Πάτρας», Ανακοίνωση στο Ε΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο: Θέατρο και Δημοκρατία, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, 5-8 Νοεμβρίου 2014.
  • 2013 «The mountain-bandits of the Hellenic shadow theatre of Karaghiozis: Criminals or heroes?». Ανακοίνωση στο συνέδριο Theorising the Popular, διοργάνωση του Popular Culture Research Group, Liverpool Hope University, Λίβερπουλ, Μεγάλη Βρετανία, 1-3 Ιουλίου 2013.
  • 2012 «When traditional oral theatre meets written popular drama: the case of the Greek shadow puppeteer Vasilaros». Ανακοίνωση στο συνέδριο Theorising the Popular, διοργάνωση του Popular Culture Research Group, Liverpool Hope University, Λίβερπουλ, Μεγάλη Βρετανία, 2 – 4 Ιουλίου 2012.
  • 2011 «Ο Οιδίπους τύραννος του Σοφοκλή στο ελληνικό θέατρο σκιών». Ανακοίνωση στο Δ΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο με θέμα Το αρχαίο ελληνικό θέατρο και η πρόσληψή του, διοργάνωση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα, 26-29 Μαΐου 2011.
  • 2010 «Η γυναικεία ταυτότητα στο ελληνικό θέατρο σκιών κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (1918-1940): Η διεκδίκηση της ερωτικής αυτοδιάθεσης». Ανακοίνωση στο Δ΄ Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών με θέμα Ταυτότητες στον ελληνικό κόσμο (από το 1204 έως σήμερα), Γρανάδα Ισπανίας, 9-12 Σεπτεμβρίου 2010.
  • 2008 «Οι δραματικοί χαρακτήρες του Ιωάννη Ζαμπέλιου». Ανακοίνωση στο Γ΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο, διοργάνωση του Τμήματος Φιλολογίας (Τομέας Θεατρολογίας – Μουσικολογίας) της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών, Ρέθυμνο Κρήτης, 23-26 Οκτωβρίου 2008.
  • 2008 «Oscar Wilde’s Salomé on the stage of Athens (1908-1925). Ανακοίνωση στο συμπόσιο «Irish Theatre: Contexts for Performance», διοργάνωση του Irish Society Theatre Research, Δουβλίνο Ιρλανδίας, 3-5 Απριλίου 2008.
  • 2002 «Η καθιέρωση του βουλεβάρτου στην ελληνική σκηνή της Αθήνας και ο ρόλος του θεάτρου Νεαπόλεως (1899-1902)». Ανακοίνωση στο Β΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο, διοργάνωση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα, 18-21 Απριλίου 2002.
  • 1998 «Επιρροές της ευρωπαϊκής θεωρίας του 19ου και αρχών του 20ού αιώνα στη Θυσία του Νίκου Καζαντζάκη». Ανακοίνωση στο Α΄ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο, διοργάνωση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα, 17-20 Δεκεμβρίου 1998.
  • 1994 «Λεωνίδας Καπέλλος: Η συμβολή του στο θέατρο της Σύρου και στη διαμόρφωση της νεοελληνικής σκηνής». Ανακοίνωση σε συμπόσιο που οργανώθηκε από το Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Ερμούπολη Σύρου, 22-23 Αυγούστου 1994.

Συμμετοχή με ανακοινώσεις σε επιστημονικές ημερίδες (μετά από πρόσκληση)

  • 2018 «Τα τετράδια του καραγκιοζοπαίχτη Βασίλαρου. Από τα κείμενα των παραστάσεων στα κείμενα προς πώληση». Ανακοίνωση στο συνέδριο Ιστορία και ιστοριογραφία του νεοελληνικού θεάτρου. Προς τιμήν του Θόδωρου Χατζηπανταζή. Διοργάνωση του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών – Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, Ρέθυμνο, 1-3 Ιουνίου
  • 2013 «Ο καραγκιοζοπαίχτης Βασίλαρος και η ‘συγγραφική’ δραστηριότητά του». Ανακοίνωση στην ημερίδα «Για μια επιστημονική προσέγγιση του Καραγκιόζη», αφιερωμένη στους καθηγητές Θόδωρο Χατζηπανταζή και Γρηγόρη Σηφάκη, πρωτοπόρους στην επιστημονική μελέτη του Καραγκιόζη. Διοργάνωση του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών – Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας, Ρέθυμνο, 13 Δεκεμβρίου 2013.
  • 2005 «Η θεωρία της ελεύθερης βούλησης του Schiller ως ερμηνευτικό πλαίσιο της γοητείας του “κακού” στην ερμηνεία του Ριχάρδου Γ΄ από τον Edmund Kean», παρουσίαση στο Schiller Colloquium που οργάνωσε η Ομάδα Μεταπτυχιακών Φοιτητών, του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο, 13 Δεκεμβρίου 2005.

Διαλέξεις – Ανοιχτά μαθήματα

  • Διάλεξη-ανοιχτό μάθημα «Φουέντε Οβεχούνα. Το έργο και η εποχή του», ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, θέατρο Απόλλων, 10/1/ 2018.
  • «Η αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών θεάτρων» (14/9/2018) Τμήμα Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του Ρίο Ιανέιρο Erasmus+: Πρόγραμμα Διεθνούς Κινητικότητας / Erasmus International Credit Mobility KA107 (CALL 2017)
  • «Η τεχνική του marivaudage και η ανακάλυψη του εαυτού στο θέατρο του 18ου αιώνα», ανοιχτό μάθημα στο θέατρο Απόλλων μετά το τέλος της παράστασης, Μαριβώ, Το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη της παράστασης Χρήστο Στρέπκο, στις 18 Νοεμβρίου 2016.
  • «Ο έμπορος της Βενετίας του Σαίξπηρ και η εποχή του», μάθημα στο πλαίσιο του προγράμματος ΔΙΚΤΥΟ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ: Γνωρίζω τον κόσμο του χρήματος μέσα από την κινηματογραφική απόδοση του κλασικού έργου του Σαίξπηρ: «Ο Έμπορος της Βενετίας», Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας http://ppl.pplpamak.eu/ppl/images/plpm_Images/2015_Theatriki_Hmerida/The_merchant_of_Venice.pdf και http://ppl.pplpamak.eu/ppl/images/plpm_Images/2015_Theatriki_Hmerida/Theatrologist.pdf
  • «Τα ηρωικά έργα του ελληνικού θεάτρου σκιών», διάλεξη στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Θεάτρου Σκιών από το Δημοτικό Σχολείο Καβασίλων Ηλείας, 21 Μαρτίου 2014. Η διάλεξη προλόγισε την παράσταση του έργου Η μάχη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στα Δερβενάκια από τον παλαίμαχο καραγκιοζοπαίχτη Γιάννη Πρωτοψάλτη.
  • «Μολιέρος: Ζωρζ Νταντέν ή Ο ανύπαρκτος σύζυγος. Μετεξέλιξη μιας φάρσας σε κωμωδία ηθών», ανοιχτό μάθημα – συζήτηση σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Θόδωρο Αμπαζή μετά την παράσταση του ομώνυμου έργου από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Θέατρο Απόλλων, 14 Μαρτίου 2014.
  • «Το παραδοσιακό προφορικό θέατρο της commedia dell’arte: από το καρναβάλι στη σκηνή» στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δράσεων του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, 27 Μαρτίου 2013, Εκπαιδευτικός Χώρο Μπάρυ, Πάτρα.

  Πανεπιστημιακή διδασκαλία

Η Ιωάννα Παπαγεωργίου έχει οργανώσει και διδάξει τα εξής μαθήματα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών

  1. «Εισαγωγή στη θεατρολογία (νεότερο θέατρο)»
  2. «Το ευρωπαϊκό θέατρο από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα (από τον Κλασικισμό μέχρι το Ρομαντισμό)
  3. «Το γαλλικό θέατρο του 17ου αιώνα».
  4. «Μορφές λαϊκού και εμπορικού θεάτρου»
  5. «Το ελληνικό θέατρο σκιών»
  6. «Το θέατρο του 19ου αιώνα: Ρεαλισμός, Νατουραλισμός, Ψυχολογικό δράμα»
  7. «Σεμινάριο ΙII (Νεότερο θέατρο με έμφαση στο δράμα)»
  8. «Το νεοελληνικό θέατρο του πρώτου μισού του 20ού αιώνα»
  9. «Μορφές εμπορικού θεάτρου και θεάματος»
  10. «Δραματουργική ανάλυση Ι: Κείμενα της κλασικής δραματουργίας»
  11. Μεσαιωνικό, αναγεννησιακό και ελισαβετιανό θέατρο
  12. «Το ελληνικό θέατρο σκιών» (Διάλεξη και εργαστήριο) στη σειρά μαθημάτων Introduction to Greek Civilization and Culture – Εισαγωγή στον Ελληνικό πολιτισμό και κουλτούρα, για τους επισκέπτες φοιτητές Erasmus στο Πανεπιστήμιο Πατρών
  13. Συμμετοχή σε πρόγραμμα διεθνούς κινητικότητας: χρηματοδότηση από το Erasmus+: Πρόγραμμα Διεθνούς Κινητικότητας / Erasmus International Credit Mobility KA107 (CALL 2017). Η τέχνη του θεάτρου σκιών στην Ελλάδα: ιστορία – δραματολόγιο -τεχνική.  Τμήμα Θεατρικών Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου του Ρίο Ιανέιρο, Βραζιλία